USB:HITS/CIOS

Hit

Initiative

Tough

Stubborn


Celność

Inicjatywa

Obrona

Stanowczość


Lubię akronimy. A jeszcze bardziej lubię jak działają w dwóch językach. To jest moc


Koncepcja jest prosta:

Lubię One Page Rules. Są super. Ale są za proste. Po tygodniu brakuje im głębi. Są genialne w prostocie. Całkiem przyzwoicie się skalują. Mają niedobór psychologii, reakcji, słabe budowanie armii.

A więc potrzebujemy utrudnienia, ale żeby nie było zbyt skomplikowane. 

Świetnym rozwiązaniem budowy armii spotkamy w bolt Action. Każda jednostka ma trzy rodzaje jakości.  Doświadczony, standard i świeżak.

Ale nie ma nic fajnego z bohaterami. Niczym nie wyróżniające zwyklali. Podobnie jest w opr. Ludek z lepszymi statami. I tyle. 

Tu wchodzą inne systemy. Złożone na samych bohaterach jak warhammer:underworlds albo  chainmail. Czy male skirmishe gdzie lord ciśnie dużo ale ma maly team jak Mordheim/Warheim czy nevermind the billhooks ruckus albo barons War.

Tylko skala za mała. To patrzymy w drugą stronę: armię ciągnięte przez bohaterów którzy samodzielnie zniszczą wszystko jak w Aos, WFB czy Warzone 1ed. No ale to już gazylion zasad i retro podejscie. Zbyt skomplikowane. 

No więc lecimy w środek skali. MESBG. Nie za dużo modeli, nie za mało. Bohaterowie za to mają specjalne skile, które robią z nich bohaterów. Tylko te zasady GW z przed dwóch dekad. 

No niby jest, ale teraz jaka skala (oczywiście 28mm) potyczek? Różnie ludzie lubią. Ja też. Czasem dużo. Czasem mało. Fajnie penetrować ruiny, fajnie robić szarże na polach pelenoru. 

Ok. To jeszce w jakim setingu. Bo lubię z łuku i z blastera. Czyli że jakby uniwersalnie to zrobić, żeby była frajda w starożytności, fantasy, współcześnie i sci fi.

I żeby można było wystawiac co się chce. Niech granicą będzie wyobraźnia. 

I jeszce żeby dalo się grać w singla...

I nie może być za długa...

Zrobione, zarys jest.

Bierzemy do gara wszytko co wyżej i mieszamy.


Czyli wszystko dostaje jedena nazwę

USB

Universla Strategy Battlegame

Czyli 

Uniwersalny System Bitewny



2 comments:

  1. Trzymam kciuki! I chętnie poczytam. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wjechała wersja 0.1 https://blog.bostonsteelworkspolska.com/p/cios-zasady.html

      Delete